Η ιστορία...

Η Ιταλία, περισσότερο από κάθε άλλη χώρα, είναι γνωστή για τα scooters. Σε μια κινηματογραφική ταινία, μια φωτογραφία της Ρώμης, ή απλά σε μια ιστορία για αυτή την ηλιόλουστη χώρα, το scooter είναι πολλές φορές άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτές τις εικόνες του μεταπολεμικού τρόπου ζωής στην Ιταλία. Το όνομα που αναφέρεται πιο συχνά, όταν συζητούνται σκούτερς είναι η Lambretta και η ιστορία αυτής της μάρκας είναι κατά κάποιον τρόπο μια μελέτη της μεταπολεμικής εκβιομηχάνισης της Ιταλίας.

Η ιστορία αυτού του θρυλικού σκούτερ ξεκίνησε το 1922, όταν ο Ferdinando Innocenti μετακόμισε από τη γενέτειρά του Pescia στην Ρώμη με σκοπό την ανέγερση ενός εργοστασίου. Έτσι λοιπόν ιδρύει την Innocenti και ξεκινά να παράγει ατσάλινους σωλήνες και έτσι σε σύντομο χρονικό διάστημα αρχίζει να γίνεται γνωστό το όνομα Innocenti όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Το 1931, Ferdinando Innocenti μετακόμισε στο Μιλάνο, το οποί είχε ήδη αρχίσει να γίνεται το βιομηχανικό κέντρο της Ιταλίας, και ένα νέο και πολύ μεγαλύτερο εργοστάσιο κτίστηκε. Ο Innocenti παράγει πλέον ένα χαλύβδινο σωλήνα χωρίς ραφές για χρήση στη βιομηχανία και πολύ σύντομα βλέπει το εργοστάσιό του να γιγαντώνεται απασχολώντας πλέον περί τα έξι χιλιάδες άτομα.

ένα όχημα που θα το αποκτούσε σε χαμηλή τιμή λόγω προφανώς του χαμηλού κόστους παραγωγής του, να έχει όσο γίνεται περισσότερο χαμηλό κόστος χρήσης και να προσφέρει καλύτερη προστασία από τις καιρικές συνθήκες από ότι μια μοτοσικλέτα. Αυτό το όχημα λοιπόν ήταν το scooter Η παραγωγή motorscooters άρχισε το 1947 αφού τον προηγούμενο χρόνο είχε δαπανηθεί αρκετός χρόνος και χρήμα στην ανάπτυξη και δοκιμή του πρωτότυπου μοντέλου.

Εκτός του εργοστασίου στην Ιταλία, γραμμή παραγωγής για Lambretta στήθηκε πολύ σύντομα και σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία, Ινδία, Αργεντινή, Βραζιλία, Χιλή κ.α. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι από αυτούς κατασκεύαζαν τη Lambretta με άλλη ονομασία (π.χ Serveta στην Ισπανία και Siambretta στη Νότιο Αμερική) όλοι τους βασίζονταν πάνω στις βασικές προδιαγραφές που είχε θέσει το εργοστάσιο της Innocenti στην Ιταλία, εκτός από κάποιες πολύ μικρές διαφοροποιήσεις.

Innocenti ώστε να χρησιμοποιηθεί πλέον το εργοστάσιο στο Μιλάνο για να παράγει αυτοκίνητα κατόπιν αδείας από την BMC.

Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας υπήρχε όρος σύμφωνα με τον οποίο αν κάποτε οι ιδιοκτήτες της Innocenti αποφάσιζαν να την πουλήσου, η BMC τότε θα είχε τον πρώτο λόγο. Το αναπόφευκτο συνέβη και σύντομα η Innocenti πουλήθηκε στην BMC. Ακολούθησαν μεγάλες βιομηχανικές απεργίες που σε συνδυασμό με τις φτωχές πωλήσεις σκούτερ οδήγησαν αναπόφευκτα στο κλείσιμο του εργοστασίου Innocenti το 1972.

Το εργοστάσιο πωλήθηκε στην ινδική κυβέρνηση, και την India Scooters Ltd η οποία συνέχισε την παραγωγή της Lambretta χρησιμοποιώντας μάλιστα τα ίδια εργαλεία, ίδια καλούπια και ειδικά τα πρώτα χρόνια, ακόμη και τα ίδια ανταλλακτικά από το εναπομείναν στοκ του ιταλικού εργοστασίου Η SIL σταμάτησε την παραγωγή 2τροχων σκούτερς το 1998, αλλά μέχρι σήμερα παράγει την ινδική εκδοχή του 3κυκλου Lambro